قاسمپور:‌ ایران از تمام تیم‌های آسیایی شانس بیشتری برای صعود به جام جهانی دارد/ شک نکنید انتخاب‌های ویلموتس با کی‌روش متفاوت خواهد بود

ساعت 22:03 چهار شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸

ابراهیم قاسمپور، کارشناس فوتبال کشورمان اعتقاد تیم ایران شانس بیشتری نسبت به تمام تیم‌های آسیا برای صعود به جام جهانی دارد.

aa

ابراهیم قاسمپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره قرعه‌کشی مرحله دوم مسابقات انتخابی جام جهانی 2020 قطر و همگروهی تیم ایران با تیم‌های عراق، بحرین،‌ هنگ‌کنگ و کامبوج اظهار داشت: این گروه هیچ سختی برای ایران ندارد. شاید سخت‌ترین رقیب ما عراق باشد که همیشه در مسابقات به پروپای ما پیچیده است. آن هم به این دلیل که فوتبالی فیزیکی بازی می‌کند و سبک‌شان به ما نزدیک است. در غیر این‌صورت دیگر این گروه تیم سختی ندارد.

وی ادامه داد: شاید همه فکر کنند بحرین هم تیم سختی است، اما این تیم نسبت به گذشته اُفت زیادی داشته و حتی در بین تیم‌های حاشیه خلیج فارس و در مسابقات هم هیچ‌وقت مقامی به دست نیاورده است. بحرین فوتبالِ بسته و فشرده‌ای بازی می‌کند و فکر نمی‌کنم مشکل خاصی برای ما ایجاد کند. بضاعت فوتبال ما آنقدر قوی است که در مراحل بعد هم شانس بیشتری نسبت به همه تیم‌های آسیایی برای صعود به جام جهانی داریم.

کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه تصریح کرد:‌ البته اتفاقاتی در فوتبال رخ می‌دهد که قابل پیش‌بینی نیست، مثل جام جهانی اخیر که خیلی از تیم‌های عنوان‌دار جهان حتی مرحله یک چهارم نهایی هم نرسیدند. همین اتفاقات هم رشته فوتبال را جذاب کرده است. با این حال ممکن است تیم ما حتی از مرحله دوم هم صعود نکند، اما به طور کلی شانس ما از تمام تیم‌ها بیشتر است.

قاسمپور در خصوص حضور ویلموتس روی نیمکت تیم ملی گفت: از الان زود است در مورد ویلموتس قضاوت کنیم. او فوتبال ما و لیگ داخلی‌مان را ندیده است. مطمئناً هر مربی سبک خاص خودش را دارد و مربیگری کاری سلیقه‌ای است. شک نکنید ویلموتس انتخاب‌هایی در تیم ملی خواهد داشت که با کی‌روش متفاوت است. او با یکسری بازیکن جدیدی که انتخاب می‌کند شاید بخواهد برخی از بازیکنان پا به سن گذاشته را کنار بگذارد، مثل همین لیست اخیری که از بازیکنان جوان به تیم ملی دعوت کرد.

وی افزود: البته من معتقدم همین لیست اخیر را هم ویلموتس خودش انتخاب نکرده است، چون او هنوز فوتبال ما را ندیده و شناختی از ایران ندارد. به نظرم آن لیست را هم یک نفر دیگر نوشته و در اختیار ویلموتس گذاشته بود. در هر صورت زمان نشان می‌دهد ویلموتس چه خواهد کرد. البته در دو بازی تدارکاتی اخیر، تیم ملی کمی تهاجمی‌تر از قبل بازی کرد و امیدوارم در بازی‌های بعد هم همین دستور کار را داشته باشد.

انتهای پیام/

aa

کلید واژه